Rode Koffietafel op 4 maart aanstaande

1 maart 2022

Eindelijk, eindelijk kan de Rode Koffietafel weer van start! Na bijna 2 jaar durft het bestuur het weer aan! En we houden onze vingers crossed, dat er niet opnieuw een kink in de kabel gaat komen!

In de bibliotheek in De Pluk in Geldermalsen is op vrijdag 4 maart om half 11 iedereen weer welkom. Leden en niet-leden, dat kan niet schelen. Onder leiding van gespreksleider Karel van Koppen wisselen we argumenten uit. Je kunt je eigen standpunten aanscherpen over het onderwerp van de maand. En natuurlijk wordt deze eerste bijeenkomst gewijd aan de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Op 16 maart ’22 worden die verkiezingen gehouden. In West Betuwe doen maar liefst 10 partijen mee. Verkiezingsprogramma’s beloven soms gouden bergen. En die 10 gouden bergen lijken heel erg op elkaar. Op welke partij moet je dus stemmen? Of kies je dan maar helemaal niet?

Er komen een aantal kandidaten van heel verschillende politieke partijen -in ieder geval Rita Boer Rookhuizen (D66), Annet IJff (PvdA), waarschijnlijk iemand van de SGP en nog een vierde raadskandidaaat, om mee te praten bij de koffie. Zij en wij hopen op een levendig gesprek over die keuze op 16 maart. Het duurt maar een uurtje en je gaat hopelijk wat wijzer weer naar huis.

We kunnen helaas geen 1,5 meter onderlinge afstand garanderen, dus kom niet als je klachten hebt!

Verder wijzen we je nogmaals op de ledenvergadering op woensdag 20 april aanstaande. Natuurlijk bespreken we dan de resultaten van de verkiezingen en evalueren we wat er goed is gegaan en wat een volgende keer beter kan. Je ontvangt in april de uitnodiging en de bijbehorende stukken.

We hopen je op 4 maart, of op de Rode Koffietafel van 4 april (actueel onderwerp op dat moment) en/of op de ledenvergadering van 20 april te ontmoeten!