Onze Afdeling

Sinds 20 september 2017 zijn wij actief als afdeling West Betuwe, een fusie van de afdelingen Geldermalsen, Neerijnen en Lingewaal. Deze gemeenten zijn op weg naar een gezamenlijke gemeente West Betuwe. In november 2018 heeft de PvdA West Betuwe dan ook meegedaan aan de bijbehorende gemeenteraadsverkiezingen voor deze nieuwe gemeente. Sinds die tijd hebben we twee raadszetels in de gemeenteraad van West Betuwe.

Na anderhalf jaar in de oppositie is de PvdA aangeschoven bij de coalitieonderhandelingen na de val van het eerste college van West Betuwe. In deze periode met de coronacrisis en andere bestuurlijke uitdagingen wilde wij onze verantwoordelijkheid nemen. Vanaf juli 2020 maken wij dan ook deel uit van een nieuwe coalitie met onze wethouder Annet IJff als wethouder.

Onze leden worden regelmatig geïnformeerd over de activiteiten en betrokken bij besluitvormingen van zowel de fractie als het bestuur.

Activiteiten worden vaak gecombineerd met een werkbezoek aan een mooi project, bedrijf of initiatief binnen de nieuw te vormen gemeente West Betuwe. We staan middenin de samenleving en zijn zichtbaar als PvdA.

We zijn altijd op zoek naar nieuwe leden en ook leden die zich actief willen inzetten voor de Pvda, voor meer informatie neem contact op via pvdawestbetuwe@outlook.com