AFGELAST: 05 november weer Rode Koffietafel

2 november 2021

UPDATE: AFGELAST

Het spijt Karel van Koppen en het bestuur van de PvdA-afdeling West Betuwe erg, dat de Rode Koffietafel op vrijdag 5 november as. niet door kan gaan. We durven het niet aan om gedurende een uur met een grote groep mensen bij elkaar te zitten, terwijl we een onderlinge afstand van 1.5 meter niet kunnen garanderen. Het aantal corona-besmettingen – zelfs door en aan volledig gevaccineerden- is te groot om dit risico te durven nemen.

Sorry allen, we hopen dat het toch snel weer kan!

Eindelijk, eindelijk kunnen we weer een Rode Koffietafel houden! De laatste ‘gewone’ Rode Koffietafel was op de eerste vrijdag van maart 2020. Dat is maar liefst 1 jaar en 8 maanden geleden!

Weliswaar hebben we in zomer 2020 vijfmaal de Rode Ontdekking georganiseerd, maar dat was buitenshuis. Ook leuk en ook informatief. Maar niet op onze oude stek in de bibliotheek. De bibliotheek in de Pluk heet ons nu weer welkom en daar zijn we blij mee.

Het voelt onwennig om de draad weer op te pakken. Wat moeten we als actueel onderwerp kiezen? Moeten we alsnog extra veiligheidseisen stellen? Hoeveel mensen durven weer te komen? Komen er nadere eisen bij de persconferentie van 2 november? Hoe werkt deze keer de publiciteit?

We beginnen er gewoon weer aan. Misschien gaat er wat fout bij zo’n eerste keer. In december hebben we de routine vast weer te pakken.

Onderwerp: Waarom financiert de gemeente West Betuwe ‘De Knop’?

In het concept PvdA-verkiezingsprogramma voor de raadsverkiezingen 2022 staat: De PvdA wil versterking van de rol die “De Knop” in West Betuwe vervult bij voorlichting over energietransitie, verduurzamen van woningen en daarvoor beschikbare subsidies”.

Dan is meteen de vraag: wat is “De Knop” eigenlijk? Wat doet “De Knop”? Gaat dat over duurzaamheid? En waarom zou de gemeente West Betuwe daar iets over te zeggen hebben? Waarom zou die “De Knop” eigenlijk in het verkiezingsprogramma moeten staan?

Marisca Stolp, medewerker communicatie van verschillende organisaties die vanuit De Knop werken, zal aanschuiven bij de Rode Koffietafel om eventuele vragen te beantwoorden en zo nodig informatie te geven.

De Rode Koffietafel begint op vrijdag 5 november om 10.30 uur in bibliotheek De Pluk in Geldermalsen. Iedereen, die iets vindt van duurzaamheid of daar meer van wil weten, is welkom. De koffie staat klaar!

Voor ieders veiligheid: Het zal niet lukken om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Kom alleen als je niet verkouden bent, ook geen andere corona-achtige klachten hebt, en bij voorkeur geheel bent gevaccineerd. We gaan geen QR-code controleren, maar breng andere Tafelaars niet in gevaar.