Rode Ontdekking 4 september

31 augustus 2020

Rode Ontdekking bezoekt Waardenburg

De Rode Ontdekking is de vervanger in coronatijd van de Rode Koffietafel. We bezoeken elke eerste vrijdag van de maand een andere opmerkelijke plek in de gemeente West Betuwe. Op vrijdag 4 september bezoeken we Waardenburg.

Dwars door Waardenburg lopen de spoorlijn Utrecht-Den Bosch en de snelweg A2. Behalve enig gemak van de aansluitingen op de A2 leveren snelweg en spoorlijn voornamelijk overlast op. Ze snijden beide het dorp Waardenburg in tweeën. Lawaai, stank en soms gevaarlijke situaties zijn het gevolg.

En nu wil het Rijk -RWS- de A2 gaan verbreden. Wat gaat dat voor consequenties hebben voor de Waardenburgers? Moeten de geluidwal-woningen in Waardenburg daarvoor verdwijnen? En de voetbalvelden van WNC? De op- en afritten zullen worden verplaatst, hoe prettig is dat?

De spoorlijn wordt alsmaar drukker door de intensievere personentreinen en gevaarlijk goederenverkeer vanaf de Betuwelijn. Wat voor compensatie gaat Waardenburg daarvoor krijgen? Onder leiding van Richard Hoogveld en Henk de Jong gaat de Rode Ontdekking ter plaatse kijken. Ook Gilles Tebrunsvelt van het Waardenburgs Platform (https://www.waardenburgs-platform.info) zal aanwezig zijn.

Verzamelen op vrijdag 4 september, vanaf 10.15 uur bij de voetvalvelden van WNC, Zandstraat 1 in Waardenburg. We gaan lopen naar de A2, naar de ‘bunga-wall’ aan de Weerdenborch en als er nog tijd is naar de Steenweg en de spoorlijn.

Kom snel nog een keer mee ontdekken voor het weer te koud wordt! Iedereen is welkom, ook je vriendin of je buurman en alle Waardenburgers.

Tot ziens in Waardenburg

namens het bestuur van PvdA West Betuwe

Cathrijn Haubrich en Karel van Koppen

Waar ben je naar op zoek?