Rode Koffietafel over het grondrecht wonen

2 februari 2020

Het is geen wonder dat landelijk de gewone ‘volkshuisvesting’ een prioriteit van jewelste begint te worden. Getalsmatig kun je keihard uitrekenen dat er gewoon te weinig huizen zijn voor alle inwoners van Nederland. Natuurlijk: er zijn regionale verschillen. En rijke mensen hebben meer mogelijkheden dan mensen met een bescheiden portemonnee. Eén ding is zeker: wat voor Nederland geldt, geldt ook voor West Betuwe. Voor veel politieke partijen waaronder de PvdA is dit een van de belangrijkste onderwerpen: wonen, betaalbaar wonen, wonen in je eigen dorp.

Maar hoe gaan we dat doen? Hoe zorgen we voor de goede plek? Hoe regelen we dat de markt niet weer alles voor de rijksten regelt? Wat regelen we voor de allerkwetsbaarsten: statushouders en arbeidsmigranten? Wat kunnen we zelf doen? En waarover moeten we drammen bij de provincie en bij het rijk?

Daarover gaan we praten op vrijdag 7 februari 2020 om half 11 ’s morgens aan De Rode Koffietafel. De koffie staat klaar in bibliotheek De Pluk in Geldermalsen.

Ook zal aanschuiven Rik Lelkens, beleidsmedewerker van Kleurrijk Wonen. Hij kan ons veel vertellen over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de corporatie in West Betuwe.