Reactie van Annet IJff op de definitieve verkiezingsuitslag

24 november 2018

“Wij gaan ons met enthousiasme inzetten om van de nieuwe gemeente West Betuwe een sociale gemeente te maken.”

“Als PvdA West Betuwe zijn we al met al tevreden met de uitslag, ook na de officiële telling van de stemmen staan we op twee zetels. Fred Kloppenburg en ik zullen namens onze partij plaatsnemen in de gemeenteraad. Het is een kleine terugval vergeleken met vier jaar geleden maar dat zagen we eerlijk gezegd al aankomen. We hoopten misschien wel op meer maar zijn altijd realistisch gebleven. De uitslag laat ook zien dat de kiezer de coalitie in Geldermalsen bevestigt. Maar in een dorp als Heukelum hebben we als partij de meeste stemmen opgehaald wat laat zien dat onze partij en waar zij voor staat  in de nieuwe gemeente zeker een gewenst geluid kan laten horen. De mensen van onze nieuwe afdeling hebben hard gewerkt en ik ben trots op het campagneteam. Veel partijgenoten hebben zich de afgelopen tijd ingezet om onze campagne tot een succes te maken en dit geeft mij een positief gevoel voor de toekomst. We verwelkomen daarnaast nieuwkomer GroenLinks in de raad. We kijken uit naar een prettige samenwerking om een goed links geluid in te brengen in de nieuwe gemeente West Betuwe.”