Fractie bezoekt Varik en Heesselt met de burgemeester

28 juni 2020

Op donderdag 25 Juni heeft de fractie van de PvdA een bezoek gebracht aan de Corso vereniging in Varik. De fractie was gevraagd om een kennismakingsbezoek met de burgemeester te combineren met een excursie naar een plek waarvan wij vinden dat de burgemeester die moet kennen. Door de Corona moesten we ons aanpassen maar deze week hebben we een enorm inspirerend bezoek gebracht aan Corso vereniging in Varik.

De trotse winnaars van vorig jaar zijn ondanks de beperkingen van de Corona vol enthousiasme bezig het nieuwe ontwerp verder technisch uit te werken. Uit de gesprekken kwam goed naar voren hoeveel er bij komt kijken om zo’n wagen precies op tijd klaar te hebben. Met houdbare en niet houdbare producten, met techniek en speciale effecten, met voorschriften die gelden om de wagen over de weg te mogen vervoeren en niet in de laatste plaats met een enorm team van vrijwilligers met allerlei verschillende kwaliteiten. En hier horen zeker de mensen bij die zorgen dat tijdens al die avonden en weekenden de vrijwilligers goed verzorgd worden. En dat alles bij elkaar maakt de schuur waar de wagen gebouwd wordt, een plek waar een grote groep mensen, uit het dorp maar ook van daarbuiten, met plezier komt en een belangrijke plek voor de sociale contacten in het dorp.

De kennismaking van onze fractie met de burgemeester hebben we vervolgens gedaan in het buurthuis van Heesselt. En dat was een prima plek voor een goed gesprek. Fijn om de tijd te hebben om eens te praten over wat ons allemaal drijft om in de politiek actief te zijn. En fijn om te merken dat onze burgemeester de tijd neemt voor deze gesprekken.