Een boze Rode Koffietafel in de Pluk

3 januari 2018

Het bestuur van de afdeling West Betuwe  wenst iedereen een goed en gezond 2018.

We gaan ook weer van start met de Rode Koffietafel. Dit is het maandelijkse discussiemoment voor de PvdA. Elke eerste vrijdag van de maand om half 11 schuiven leden en niet-leden aan. Locatie is de eerste verdieping van de bibliotheek in De Pluk in Geldermalsen. Karel van Koppen is gespreksleider.

We proberen zoveel mogelijk aan te haken bij de actualiteit. Dat kan iets uit de lokale politiek zijn maar ook landelijk, Europees of zelfs globaal.

Je kunt komen om actief mee te praten, maar je kunt ook alleen luisteren. Het doel is niet om tot een gezamenlijke mening of besluit te komen. We gaan op zoek naar argumenten die je eigen mening kunnen aanscherpen.

Op vrijdag 5 januari  hebben we een boze Rode Koffietafel met een twist

Wat overheerst bij jou als je terugkijkt op 2017? Was het politiek en maatschappelijk een goed of een minder goed jaar? Waar was je boos over? Of teleurgesteld? En wat zou er dus in ieder geval beter moeten in 2018? En wat ga jij daaraan doen?

Wat vond jij van de zondagsluiting op 24 december? En een dichte oliebollenkraam op oudjaarsdag? Is de gedwongen zondagrust in Geldermalsen democratisch besloten of een dictaat van een minderheid van de bevolking? En hoe moet dat dan in 2018?

Of was je misschien boos over het moeten sluiten van Eva & Elvira in Geldermalsen? Zijn de mensen voor de regeltjes? Of zijn de regels er voor de mensen? Wat gaan we daaraan doen?

Of was je boos over het mogelijk wél doorgaan van de nevengeul bij Varik? Of de dreigende laagvliegroute over onze 3 gemeentes van en naar Lelystad?  Kan dat zomaar, een evident onjuiste MER en dan toch zoiets als vliegveld Lelystad door laten gaan?

Of maakte je je boos over de 24-uursluiers in verzorgingshuizen maar wel 1,4 miljard als douceurtje voor de grote bedrijven? Over de weer toegenomen verschillen in beloning tussen de baas en de laagst betaalden in internationale bedrijven? Je-weet-wel: die bedrijven met die 1,4 miljard vrijstelling van dividendbelasting? En wat kunnen we daaraan doen?

Vrijdag 5 januari staat de Rode Koffietafel klaar in de bibliotheek in De Pluk in Geldermalsen. Tijd: 10.30 u. tot 11.30 u. Als lid van de PvdA ben je dus speciaal uitgenodigd, maar alle West Betuwe bewoners zijn welkom om mee te praten.

We hopen je vrijdag te zien.

Het bestuur van de PvdA West Betuwe

Cathrijn Haubrich, voorzitter

William Viveen, secretaris

Frand de Loos penningmeester

Stan Pijls, lid

Henk Jan te Riet, lid

Jeroen Wijngaard, webmaster en p.r.